JAJKO ZAPIEKANE W AWOKADO | ZDROWE PRZEPISY

JAJKO ZAPIEKANE W AWOKADO

4 października 2018by Twój FitCurves
Good-9.png

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Powinno być pożywne, sycące i pyszne –  i to nie tylko w weekend. Powinno Ci smakować, bo dopiero w ten sposób da Ci gwarancję dobrego samopoczucia i pozytywnie rozpoczętego dnia. A nie od dziś wiadomo, że od śniadania często zależy efektywność, solidne wypełnienie obowiązków, i większa odporność na stres oraz mniejsza ochota na przekąski w ciągu dnia.

Jeśli znudziły Ci się kanapki, omlety, jajecznice i owsianki, mamy dla Was przepis na jajko zapiekane w awokado. To połączenie jest doskonałym sposobem na smaczne, pożywne i zdrowe śniadanie białkowo – tłuszczowe. Jajko ze ściętym białkiem i płynnym żółtkiem, rozpływa się w ustach. Poznaj przepis i wypróbuj sama jajko zapiekane w awokado.

Składniki:

porcja dla dwóch osób

  • 1 awokado,
  • 2 jajka,
  • sól i pieprz,
  • ulubiony składnik do posypania po wierzchu np. parmezan, oregano, koperek, rukola, płatki chilli itp.

Przygotowanie:

  1. Rozgrzej piekarnik do 180 stopni C.
  2. Awokado przetnij na pół, usuń pestkę, i za pomocą łyżki powiększ nieco wgłębienie po pestce, aby się zmieściło do środka jajko.
  3. Do każdej połówki wbij jajka.
  4. Dopraw solą, pieprzem i posyp przyprawami i ulubionymi dodatkami.
  5. Piecz w nagrzanym piekarniku  przez ok. 15 min (białko powinno być już po tym czasie ścięte). Zaglądaj jednak co jakiś czas przez szybkę piekarnika, aby nie dopuścić do ścięcia się żółtka.
  6. Wyłóż z piekarnika i podawaj z tostami z chleba żytniego.

SMACZNEGO !

_______

Więcej zdrowych przepisów znajdziesz tutaj: ZDROWE PRZEPISY

Twój FitCurves