NIC NIE ZASTĄPI AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ

30 października 2017by Judyta Misiak
Good-17-1.png

Najlepszym sposobem na utratę wagi oraz zdrowy i zgrabny wygląd jest aktywność fizyczna, połączona ze zdrowym i zbilansowanym odżywianiem. Nie zastąpi jej ani żadna dieta cud, ani żaden zabieg wyszczuplający, czy wizyty w salonach modelowania sylwetki. Sport to zdrowie – a przecież o to w tym wszystkim chodzi.

Na rynku, co rusz, powstają nowe miejsca, które obiecują łatwe i szybkie odchudzanie, oferując „zamienniki” aktywności fizycznej. Należy jednak pamiętać, że to ćwiczenia są najlepszym sposobem na poprawę kondycji, smuklejszą sylwetkę, lepsze samopoczucie,  i przy tym doskonałym lekarstwem na wszelkie schorzenia, i poprawę zdrowia. Regularne uprawianie sportu, w połączeniu z odpowiednią dietą to podstawa profilaktyki wielu chorób.

KORZYŚCI płynące z aktywności

Aktywność fizyczna przynosi wiele korzyści zdrowotnych dla organizmu. A zdrowie to przecież nie tylko stan fizyczny, ale również duchowy i umysłowy. Osoby, które regularnie ćwiczą nie tylko czują się lepiej, ale i wyglądają lepiej. To nie wszystko. Zobacz jeszcze więcej powodów, dla których warto ćwiczyć.

  • Aktywność odchudza – ćwiczenia i treningi wpływają pozytywnie na redukcję tkanki tłuszczowej, zachowując jednocześnie odpowiedni poziom tkanki mięśniowej, która jest odpowiedzialna za spalanie tłuszczu. Im więcej mięśni w organizmie, tym większe spalanie tkanki tłuszczowej i kalorii.
  • Wydłuża życie – badania pokazują, że regularne ćwiczenia zwiększają szansę na długie życie.
  • Zmniejsza stres – wysiłek fizyczny pomaga w walce ze stresem i poprawia samopoczucie. Osoby aktywne fizycznie są mniej narażone na depresję. Aktywność fizyczna dodaje więcej energii i wigoru na co dzień.
  • Lepszy stan emocjonalny – podczas ćwiczeń nasz organizm wytwarza endorfiny – hormony szczęścia, odpowiedzialne za dobre samopoczucie.
  • Pozwala na jedzenie większych porcji – treningi sprawiają, że możesz jeść więcej i nie przytyjesz. Aktywność ruchowa wymaga dodatkowej energii, przez co, należy dostarczać więcej pożywienia w ciągu dnia, aby uchronić mięśnie i, tym samym, spalić tkankę tłuszczową.
  • Chronią przed osteoporozą – regularne treningi niwelują ryzyko  powstania osteoporozy w późniejszych latach życia, poprzez ograniczenie ubytku masy kostnej.
  • Chroni przed miażdżycą i reguluje ciśnienie krwi – regularne ćwiczenia utrzymują prawidłowy przepływ krwi, sprzyjają leczeniu zastoju krwi w żyłach oraz naczyniach limfatycznych, niwelując jednocześnie ryzyko powstawania chorób sercowo-naczyniowych.
  • Normalizuje poziom glukozy we krwi – treningi wytrzymałościowe  (siłowe) polepszają działanie mitochondrium i zwiększają wrażliwość mięśnia na insulinę. Oznacza to, że ograniczają ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2.
  • Zmniejsza ryzyko napadów głodu – ten podpunkt na pewno dotyczy wielu z Was. Jak się okazuje, dzięki systematycznym ćwiczeniom i odżywianiu dostosowanym do konkretnej intensywności treningów, ograniczysz ryzyko podjadania. Wszystko za sprawą regulacji poziomu insuliny, której stabilny poziom zmniejsza ilość nagłych napadów głodu i ochoty na słodkości.
  • Pomaga zmniejszyć ryzyko zachowania na raka o 30%.
  • Zwiększa szansę zapłodnienia.
  • Zmniejsza ryzyko rozwinięcia się jaskry.

O tym, że aktywność ruchowa wpływa pozytywnie na zdrowie, przekonuje wiele badań naukowych i opinie, osób, które na co dzień „żyją sportem”. Wybór jest więc prosty, postaw na ruch, a Twoje życie stanie się lepsze i zdrowsze. Nie musisz od razu zapisywać się na długie treningi. Pomoże już drobna aktywność w ciągu dnia np. wchodzenie po schodach zamiast windy lub poranne wyjście po pieczywo.

Pamiętaj! Ruch nie musi być nudny. Możesz wybrać taką formę aktywności, która stanie się przyjemnością i ulubioną formą spędzania wolnego czasu. Lubisz spacerować ? Nie ma problemu, zabieraj najbliższych na jesienne przechadzki.  Lubisz trenować w grupie ? Przyjdź do klubu fitness tylko dla Kobiet FitCurves, a już na dobre zapomnisz, że kiedyś nie lubiłaś ćwiczyć. Satysfakcja i zadowolenie, jakie będziesz odczuwać, wynagrodzą Ci wszelkie trudy, oraz zachęcą do dalszych działań. SPRÓBUJ !

Znajdź klub FitCurves w swojej okolicy – KLIK

Judyta Misiak